REKLAMAČNÍ ŘÁD

mezera
Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Všeobecnými obchodními podmínkami ještě před odesláním závazné objednávky.
Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od prodávajícího se bere za souhlas.
Jako doklad o záruce objednaného zboží z internetového portálu www.befitness.cz ke každému zakoupenému zboží nákupní doklad (fakturu) se zákonem stanovenými údaji pro
uplatnění reklamace (název zboží, cena, množství, datum prodeje).
  1. Všeobecná ustanovení
    a)Tento reklamační řád byl zpracován v souladu s občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele a vztahuje se na zboží, u něhož jsou uplatňována práva kupujícího z odpovědnosti
     za vady (dále jen „reklamace“).
    b)Na kupujícího, který není spotřebitelem, může prodávající aplikovat přiměřeně tento reklamační řád, jinak se práva plynoucí z odpovědnosti za vady řídí uzavřenou kupní smlouvou a obchodním
    zákoníkem.
    c) Ke každému zboží je přikládána faktura, která slouží i jako dodací a záruční list, pokud tento není přibalený a potvrzený u zboží již od výrobce. Datum spotřeby je uvedeno na výrobcích.
    2. Rozpor s kupní smlouvou
    V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen „rozpor s kupní smlouvou“), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl
    do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci
    nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví
    během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
    Shodou s kupní smlouvou se pak rozumí zejména, že prodávaná věc je bez vad a že má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím nebo výrobcem popisované, nebo na základě
    jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, dále že odpovídá požadavkům právních předpisů a odpovídá účelu, který prodávající
    pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá.
    3. Záruční podmínky
    Délka záruky je 24 měsíců, pokud není uvedena doba delší, a začíná se počítat ode dne převzetí zboží kupujícím. Záruka se prodlužuje o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě.
    Dojde-li k výměně, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. Je-li na prodávané věci vyznačena v souladu s právními předpisy lhůta k použití věci
    (např. potravina určená pro zvláštní výživu či doplněk výživy), skončí záruční doba uplynutím této lhůty.
    Záruka se vztahuje na výrobní vady výrobků nebo jiné vady, pokud nebyly způsobeny neodborným nebo nešetrným zacházením, použitím výrobku v rozporu s jeho účelem nebo návodem k obsluze,
    mechanickým poškozením, běžným opotřebením nebo vyšší mocí (např. živelné události).
    V případě reklamace nás nejprve informujte na e-mail kolenyak@befitness.cz, obratem od nás dostanete informace jak postupovat.
    V e-mailu uveďte:
    a) co nejvýstižnější popis závad a jejich projevů,
    b) pokud možno i číslo objednávky, které je zasíláno společně s potvrzením objednávky v informačním e-mailu při objednání zboží.
    Reklamované zboží se poté zasílá buď na adresu prodávajícího nebo na adresu, kterou prodávající určí. Zboží zaslané na dobírku nebude přijato; doporučujeme balík pojistit.
    K reklamovanému zboží by měl kupující přiložit kopii faktury nebo záruční list, případně prokázat existenci smlouvy jiným vhodným způsobem. Dále je nutné přiložit podrobný popis závady.
    Pokud se závada nevyskytuje trvale, je nutné uvést i podmínky, za kterých se projevuje. Reklamované zboží musí být ve vhodném obalu, aby nehrozilo jeho poškození při přepravě.
    4. Povinnosti prodávajícího
    a) O reklamaci prodávající rozhodne nejpozději do tří pracovních dnů od doručení reklamovaného zboží. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku, potřebná k odbornému
    posouzení vady. Prodávající o výsledku vyrozumí kupujícího formou elektronické pošty, pokud se strany nedohodnou jinak. Reklamace včetně vady bude vyřízena bez zbytečných odkladů
    a to nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se strany nedohodnou jinak.
    b) Prodávající je povinen vydat kupujícímu reklamační protokol, který obsahuje informace o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace
    spotřebitel požaduje, a dále je povinen vydat kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění
    zamítnutí reklamace.
    5.Práva plynoucí ze záruky
    a)Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu odstranit.
    Je-li to vzhledem k povaze vady úměrné, může kupující požadovat výměnu výrobku, nebo týká-li se vada jen součásti výrobku, výměnu součásti.
    Požádá-li kupující o výměnu výrobku a je to úměrné vzhledem k povaze vady, avšak z objektivních důvodů takový postup není možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny výrobku
    nebo od smlouvy odstoupit.
    b)Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby výrobek mohl být řádně užíván, má kupující právo na výměnu výrobku nebo má právo od smlouvy odstoupit.
    c) Jde-li o vady odstranitelné, avšak kupující nemůže výrobek řádně užívat pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad, má kupující nárok na výměnu výrobku nebo má právo
    od smlouvy odstoupit.
    d) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která nebrání řádnému užívání výrobku, má kupující právo na výměnu výrobku, přiměřenou slevu z ceny výrobku nebo může od smlouvy odstoupit.
    6. Definice některých pojmů reklamačního řízení
    Přiměřenou slevou z ceny výrobku se rozumí sleva, která procentuálně odpovídá snížení užitné hodnoty výrobku v důsledku vady.
    Odstoupení od smlouvy je úkon kupujícího, v jehož důsledku smlouva zaniká a kupující má nárok na vrácení plné kupní ceny oproti vrácení výrobku.
    Výměnou výrobku se rozumí poskytnutí nového totožného výrobku odpovídajícího kupní smlouvě oproti vrácení původního výrobku kupujícím.
    Úměrnost požadavku na výměnu výrobku se posuzuje vzhledem k povaze vady, a její závažnosti, a to v poměru k hodnotě celé věci.
    Právo volby je možnost kupujícího zvolit některý z nároků, které jsou dány pro konkrétní druh vady (oprava, sleva, výměna výrobku, odstoupení od smlouvy), přičemž jakmile kupující volbu
    závazně učiní, nemůže ji jednostranně změnit.
    Opětovným vyskytnutím vady po opravě se rozumí situace, kdy se u výrobku potřetí vyskytne shodná vada, na níž se vztahuje záruka.
    Větším počtem vad se rozumí situace, kdy se u výrobku vyskytnou nezávisle na sobě tři různé vady, na něž se vztahuje záruka.
    5. Závěrečná ustanovení
    Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 23. 10. 2015
    Změny reklamačního řádu jsou vyhrazeny.